נושא: איך הגוף צובר שומן ואיך להוריד את אחוז השומנים בגוף במהירות וקלות?

שלום לך!

האם גם את לא אוהבת את כריות השומן בצוואר, הידיים העליונות, הבטן והמותניים – שכבות הצלוליטיס שלך? תראי, אם מצד שני את גם בטרנד של לאהוב את עצמך ולא משנה מה "האני הפנימי" שלך לוחש לך באוזן לגבי המראה האידיאלי והמצב הבריאותי שלך, אז אני לא מציעה שתמשיכי לקרוא את המאמר הזה – הוא כנראה לא בשבילך. המאמר נכתב לנשים שרוצות להרגיש בריאות ויפות ומאמינות שזה לגמרי בכוחן להגיע לשם עם הידע והעזרה הנכונים.

בואי נסכים – האויב שלנו והמחסום העיקרי בכיוון של גוף יפה ובריא הוא שומן עודף. את השומן הזה גוף יוצר כל הזמן משאריות הקלוריות שאת אוכלת ושומר אותו בצד ככה למקרה של מבלי שום רצון לשחרר אותו. מתי הוא כן מסכים לשחרר את השומן העקשן הזה הוא הריון אצל אישה, או תרדמות כללית (צוחקת) או כל מצב אחר של חוסר תזונה לאורך זמן ארוך. הגוף נאבק קשות – רק לא לשחרר את השומן הזה.

לכן כדאי להיצמד לשני כללים הבאים:

1. לא לאפשר לגוף לצבור שומן נוסף על ידי תפריט תזונה חכם.
2. לעבור תהליך הרזיה כדי להיפטר משומן עודף שהצטבר עד כה.

כיצד בדיוק הגוף צובר שומן עודף?

אני רוצה להביא כמה תשובות מעניינות מהמאמר הבא שנכתב על ידי ד"ר אריה רוטשטיין, מרצה בנושאי פיזיולוגיה וביוכימיה של המאמץ במכללה לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט ובאוניברסיטת חיפה.


שומנים בגוף ותזונה נכונה

שינויים החלים ברקמת השומן בגוף בתהליך העלייה והירידה במשקל;
השפעת הפחמימות, החלבונים והשומנים על מאגרי השומן בגוף והיחסים ביניהם בתזונה מאוזנת.

היכן נאגר השומן בגוף בתהליך ההשמנה, ומה קורה כאשר מרזים?

רוב השומן בגוף מצוי ברקמה מיוחדת – רקמת השומן. רקמה זו עשויה תאי שומן רבים, שבכל אחד מהם נאגרת כמות קטנה של שומן. כאשר אדם מבוגר עולה במשקל וכמות השומן בגופו גדלה, כל אחד מתאי השומן גדל במקצת ואוגר כמות נוספת של שומן.

מספר תאי השומן אצל אדם מבוגר נשאר קבוע בדרך כלל. כאשר מפחיתים במשקל ואחוז השומן בגוף יורד, תאי השומן קטנים, כמות השומן שבכל אחד מהם פוחתת אך מספר תאי השומן נשאר ללא שינוי. כך גם כאשר עולים במשקל: התאים גדלים, כמות השומן בכל תא גדלה אך מספר התאים אינו משתנה.

אילו מזונות עשויים לתרום לעלייה במאגרי השומנים בגוף?

כאשר אדם מצוי במאזן קלוריות חיובי, עודף הקלוריות מן המזון נשמר בגוף כמאגרי אנרגיה. האדם יכול לאחסן מאגרי אנרגיה לשעת הצורך רק בצורה של פחמימות ושומנים. בגוף האדם אין למעשה מאגר משמעותי של חלבונים, כיוון שכמעט לכל חלבון המצוי בגוף יש תפקידים פיזיולוגיים ייחודיים, כגון בניית רקמת שריר, אנזימים, נוגדנים ועוד. לכן לא יהיה נכון להתייחס אל החלבונים בגוף כאל מאגר אנרגיה.

פחמימות ניתן לאגור בגוף בכמויות קטנות יחסית: כ-‎ 90גרם בכבד ועוד כמה מאות גרמים בשרירים. כאשר מאגרים אלו מתמלאים, כל עודפי הפחמימות המתקבלים מן המזון הופכים לשומן ונאגרים ברקמת השומן. שומנים, לעומת זאת, ניתן לאגור ברקמת השומן בכמות בלתי מוגבלת כמעט. אנשים שמנים יכולים לאגור עשרות קילוגרמים של שומן בגופם.

אם כן, השומנים הנאגרים ברקמת השומן מקורם בשומני המזון או בפחמימות, וחלבונים הנאכלים בעודף יוצרים מאזן קלוריות חיובי והופכים בתהליכי חילוף החומרים לשומן. במילים אחרות: כל רכיבי המזון בעלי ערך קלורי עשויים להפוך לשומנים ולהיאגר ברקמת השומן.

במה שונים הפחמימות, החלבונים והשומנים בהשפעתם על העלייה במסת השומן בגוף

כאמור, כל הרכיבים – פחמימות, שומנים וחלבונים – עשויים להפוך לשומן, אך יש לזכור שהצפיפות הקלורית (הערך הקלורי של כל גרם) של הפחמימות והחלבונים במזון נמוכה בהרבה מן הערך הקלורי של שומנים (הערך הקלורי של פחמימות וחלבונים הוא כ-‎ 4קילוקלוריות לגרם, בעוד הערך קלורי של שומנים הוא כ-‎ 9ק"ק לגרם). לכן, כדי להפחית את צריכת הקלוריות במזון, דהיינו לחסוך קלוריות, רצוי לצמצם את כמות השומן הנאכלת.ראוי לציין גם שהפיכה של עודף פחמימות או חלבונים במזון לשומן בגוף מחייבת השקעת אנרגיה, ולכן היעילות של הפיכת שומני המזון לשומני גוף גדולה יותר מיעילות הפיכת הפחמימות והחלבונים מן המזון לשומני גוף.

קישור למאמר…


ההמלצה האישית שלי: תזכרי שבכל מזון עשויים להיות פחמימות, סוכרים, שומנים וחלבונים יחד. עליך לבחון בקפידה את תוויות המזון כדי לדעת מה את צורכת ובאילו כמויות. לדוגמא, כמעט בכל 100 גר' של דבר חלב כלשהו ישנה ככפית סוכר, ידעת זאת? תבדקי בקוטג' האהוב עליך! עוד דוגמא – בהרבה מהפירות או ירקות יש לא מעט שומנים וסוכרים. כמובן, אלה בריאים בהרבה משומן או סוכר במזון מעובד, אך זה בהחלט נחשב כחלק מצריכה היומית שלך של אב המזון זה או אחר. לכן, ברוב המקרים, אכילת חלבון פשוט ולא שמן עם ירקות ופירות וקצת שומן בריא איכותי מספיקה לגמרי כדי למלא את הצורך היומי שלך בחלבונות, פחמימות ושומנים.


איך להוריד אחוז שומן בגוף באופן בריא ובמהירות?

קודם כל, אם את רוצה סדרת המלצות טובות אך עם הדגש על מהירות מתונה בלבד ועם הרבה זמן עד לתוצאות משמעותיות או במילים אחרות דגש על אורח חיים בריא ולא על תהליך קצר, אני ממליצה לפנות למאמרים של יועצי תזונה עבור ספורטאים – הם יודעים הרבה על הנושא הזה וההמלצות שלהם טובות מאוד בתחום.

לדוגמא, מצאתי מאמר מאוד יפה מאת גיל גרנות, מומחה לתזונת ספורטאים, מסביר איך אפשר להוריד את אחוזי השומן בגוף, ותוך כמה זמן זה יקרה, מה דעתו על תוספי מזון, והאם אפשר להתחטב ולהרזות ללא ספורט?


איך מורידים את אחוזי השומן בגוף? מדריך מפורט

רוצים בטן שטוחה?
אתם מתאמנים שעות בחדרי הכושר ולא רואים תוצאות? רוצים לרדת במשקל, ולהתחיל לראות את החיטובים מתחת לשומנים? פגשנו את גיל גרנות, מומחה לתזונת ספורטאים, לראיון מחטב במיוחד, וביקשנו ממנו טיפים שווים לדרך. לקרוא ולשמור היטב.

האם ספורט באמת מרזה? אפשר להתאמן ולראות תוצאות בלי לשנות את התזונה?

"בכדי לרדת במשקל עלינו להיות במאזן קלורי שלילי (להוציא יותר קלוריות מאשר להכניס), והפרמטר החשוב ביותר בירידה במשקל יהיה התזונה, אולם כיום ידוע לנו שכל עוד נרצה לאפשר ירידה בריאה, נכונה ובטוחה יהיה חשוב לשלב פעילות גופנית, הפעילות תסייע לנו "לבזבז" יותר קלוריות ובעצם להאיץ את קצב פירוק השומן במישור הקלורי.

אולם, פעילות גופנית יכולה לסייע גם בתהליכים אחרים אשר יכולים לסייע לנו בעקיפין להצליח בתהליך ההורדה, אם מדובר בתחושת שובע ורוגע, שריפת קלוריות לאחר שעות הפעילות והפרשת של הורמונים בזמן הפעילות אשר יכולים לסייע בתהליך פירוק השומן".

להמשך המאמר…


 ההמלצה האישית שלי: התהליך היחיד שאני מכירה כעובד ויעיל, שלוקח בחשבון את הסיבות המטבוליות לצבירת השומן והפכית הכיוון לשחרור השומן, הוא תהליך ההרזיה של דר' סימאונס. דר' סימאונס היה רופא אנדוקרינולוג והוא חקר במהלך 40 שנה את הסיבות להשמנה, כלומר, למה הגוף מחליט לצבור שומן במקום לעבד אותו באופן מיידי ומה בדיוק קורה לשומן הזה כאשר עוברים דיאטות שונות.

מדריך דיאטת דר' סימאונס המקצועי מאת ענת שטרןהתגלית המהפכנית הגדולה ביותר שלו הייתה שכמות מזערית בלבד של הורמון ההיריון HCG היא הדבר היחיד שיכול להניע את הגוף לאכול את השומן הנעול הזה בתור מקור המזון העיקרי!

הוא גילה שבשאר הדיאטות השומן אינו נגיש בקלות ולכן נאכלים שרירים, נאכל שומן מבני חיוני והאדם לא מרגיש טוב. בדיאטה שהוא פיתח, האדם מרגיש מעולה במהלך כל 3 עד 6 השבועות הקצרות של דיאטה דלת הקלוריות, כאשר הוא כמעט לא אוכל כלום מבחוץ, והגוף מקבל את כל אבות המזון והאנרגיה מהשומן שנצטבר עד כה.

כל יום יורדים כ- 500 גרם בממוצע מהשומן המיותר בלבד, לכן כל בדיקות של אחוז שומן מול אחוז שרירים מראות תוצאות מרשימות ביותר – השומן יורד והשרירים נשארים במקום. מה שמוכיח את הבריאות של התהליך בניגוד לדיאטות בזק ודיאטות כאסח מזיקות.

את מוזמנת להכיר בעקרונות התהליך בפרק פתוח של המדריך המעשי המקצועי שלי עבור התהליך כאן: http://www.dietatsimeons.co.il/online-guide. כמו כן, אני מזמינה אותך לקרוא את סיפורי ההצלחה של הלקוחות שלי בפורום הפתוח.

את רוצה להזמין? תעשי זאת בדף המאובטח האתר שלי כאן.
או שתתקשרי למרכז ההזמנות שלנו: 072-2411509 עוד היום!
תוכלי גם את להיות בריאה, רזה ויפה בעוד כמה שבועות בודדים בלבד.

שתהיה לך שנת בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת ותומכת
דיאטת דר' סימאונס המקורית
DietatSimeons.co.il
Facebook.com/DietatSimeons