נושא: איך הורמון הסטרס משפיע על ירידה במשקל?

שלום לך!

האם גם את מרגישה שהחיים מלאי לחץ וסטרס? החיים האישיים, חיי המשפחה, עבודה או עסק, מה לא! ואם את עוד עושה דיאטה זו או אחרת המצב עלול להחמיר והלחץ לגבור. וכיון שאני יודעת מה קורה בגוף כאשר יש לך סטרס ואת בלחץ ואיך זה מפריע לשריפת שומן וירידה תקינה במשקל, החלטתי לשלוח את המכתב הזה כדי לחלוק בידע ולשתף בהמלצות של מומחים לגבי הטיפול במצבי לחץ בחיים.

חשוב לי לציין כאן, שללקוחות שלי אני תמיד ממליצה לשוחח איתי אם את מרגישה בלחץ במהלך הדיאטה של דר' סימאונס. יש לי הרבה מאוד פתרונות כדי להקל עליך ולעזור לך ליהנות מהתהליך המדהים הזה, שנותן סיפוק רב כאשר מבצעים אותו כמו שצריך מבלי להיכנס ללחצים מיותרים.

תפקידו של קורטיזול - הורמון הסטרס

כאשר את תחת סטרס ובלחץ הגוף שלך משחרר קורטיזול - הורמון מיוחד שמטרתו להכין אותך "למלחמה". הוא משיג זאת על ידי שחרור מהיר של סוכרים מכל מקור אפשרי כיוון שזאת האנרגיה המהירה ביותר. וכן יופעלו הורמונים אחרים, כגון אנדרנלין, שגם הם עוזרים "להילחם עם האויב".

מה שזה אומר הוא שהגוף שלך ימשיך לדאוג שרמת הסוכר תהיה גבוהה, כדי שאפשר יהיה להשתמש בו באופן מיידי בכל פעולה פיסית או מנטלית. הוא אפילו ימיס שרירים שהם מקור לסוכרים יותר מהיר מאשר שומן. כן, הגוף יעבד מאסת שריר אך לא שומן ברגעים אלה. כמו כן, הגוף לא ישחרר אינסולין, הורמון המסייע להורדת רמת סוכר בדם, אלא ישתדל להשתמש בסוכר במאבק ההירשדות 
כביכול.

בסיום
 הגוף ימיר את הסוכר, שהצטבר עד כה בדם, לשומן עודף וינעל אותו בצד לעתיד, הרי "המלחמה" עלולה לחזור שוב ובקרוב!

כדי לעזור לך להבין טוב יותר את תפקידו של קורטיזול בהשמנה או במניעת ירידה במשקל, מצאתי מאמר מעניין:

הקשר בין קורטיזול והשמנה

הקשר בין קורטיזול והשמנה

מספר האנשים הסובלים מהשמנת יתר הולך וגדל עם השנים באופן מדאיג עקב אורח החיים המודרני הכולל מזונות עתירי קלוריות, שומן, סוכר וחוסר פעילות גופנית.

השמנה בטנית לעיתים קרובות קשורה בהפרעות מטבוליות כגון תנגדות לאינסולין, שומנים בדם, ויתר לחץ הדם. אותם תסמינים "זכו" לכינוי "סינדרום מטבולי" אשר עלול להוביל למחלות שהן הגורם המוביל בעולם לתמותה.

הקשר בין קורטיזול והשמנה

קורטיזול הוא הורמון בעל תפקיד מפתח כאשר אנו מתייחסים להשמנה. הורמון זה  שייך למשפחת הגלוקוקוריקואידים – הורמונים המשפיעים על המטבוליזם בגוף ומזרזים עליה של גלוקוז בדם, אשר מוביל לתסמינים של הסינדרום המטבולי כגון יתר לחץ דם, שומנים בדם ותנגודת לאינסולין, דבר הגורם לעליה בשכיחות למחלות לב.

למה גורמים גלוקוקורטיקואידים:

  1. עלייה בתאבון עם עדיפות למזון דחוס קלוריות
  2. חלוקה מחדש של רקמת השומן הלבנה.
  3. הפחתה בפעילות רקמת השומן החום המובילה להשמנה בטנית.

להמשך קריאת המאמר נא ללחוץ על הקישור הזה ...




דיאטת ד



ידע נרחב לגבי חילוף החומרים בגוף האדם ופעולת המערכת ההורמונלית זה מה שאפשר לדר' סימאונס לפתח את השיטה הגאונית שלו להפחתת מאגרי השומן המיותר בגוף ומניעת הצטברותם בעתיד. 

הצלחה והשגת היעדים של השיטה אפשרית רק כאשר את מבינה היטב מה עליך לעשות וזה מובטח על ידי המדריך המקצועי שכתבתי, יומן מעקב אינטראקטיבי חכם ששומר עליך מפני שגיאות ועוזר לי לעקוב אחרי ההתקדמות שלך וכן קבוצת ווטסאפ חייה, עוזרת ותומכת שזמינה לך כל הזמן שאת בתהליך. ולבסוף, יש לך גישה ישירה לידע והניסיון העשירים שלי שנבנו אחרי שעזרתי לכמה אלפי לקוחות בחמשת השנים האחרונות.

 




רוצה ליצור קשר? תעני למכתב הזה או תבחרי אפשרויות להתקשרות 
בדף יצירת קשר באתר שלנו.

רוצה לבצע הזמנה? תוכלי לעשות זאת מיידית דרך האתר - בדף ההזמנות.



בברכת הרבה בריאות ויופי!
ענת שטרן, יועצת בכירה ותומכת
דיאטת דר' סימאונס המקורית
www.DietatSimeons.co.il