נושא: אילו פירות מותר ואסור לאכול בקיץ? זה לא מה שחשבת

שלום לך! מה שלומך? איך הולך לך בקיץ החם הזה? אני תמיד שמחה לשמוע מהאנשים ולהיענות לבקשות ומענות.

והפעם קיבלתי הרבה שאלות שקשורות לאכילת פירות העונה בקיץ שלנו. הרי קיץ מתקשר עם פירות קרים ומתוקים ליד הים או בריכה, נכון? בטח, למה לא, הרי ידוע שפירות זה בריא. אבל כמה אמת יש בטענה הזאת? אז ככה, ברור שזה בריא, אך ישנו הבדל משמעותי בין רמת הבריאותיות של מאכל מסוים והאופן שהוא משפיע על צבירת משקל ושומן!

כדי להבין היטב בתחום של פירות, תזונה ודיאטות, חשוב להכיר את תפקידו של אינסולין. את מכירה אותו? בדרך כלל יודעים את המילה היטב אנשים שקשורים למחלת הסוכרת באופן זה או אחר. אבל אינסולין זהו הורמון שכל יום נמצא אצלך בדם וכדאי להכיר אותו מקרוב אם רוצים לשמור על המשקל או לרדת במשקל ביעילות ומהירות.

מהו תפקידו של אינסולין ואיך זה קשור להשמנה?

מצאתי מאמר טוב ופשוט מספיק שמסביר מהו אינסולין ומהו תפקידו בגוף:

האינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם בשני אופנים עיקריים: מצד אחד הוא מסייע לסוכר (גלוקוז) הנמצא בדם לחדור לאיברים שמשתמשים בו כמקור אנרגיה. מנגד, הוא מעודד בנייה של מאגרי סוכר הנקראים גליקוגן שמיקומם בכבד.

מה שחשוב לדעת, ושכן גם דר' סימאונס התבסס על הנתון הזה כאשר פיתח את הדיאטה שלו, הוא שכאשר ישנו  אינסולין בדם, הגוף ישתמש בסוכר בתור מקור לאנרגיה ולא יפרק תאי שומן בשביל כך.

זה אומר שכל תפריט דיאטה שמעלה את רמת האינסולין בדם או שאינו דואג להשאיר אותה נמוכה לא תעזור לך לשרוף שומנים.

ודבר אחרון – אם יש יותר סוכר מאשר הגוף מסוגל להשתמש בו באופן מיידי את השאריות אינסולין יעודד להמיר לשומן ולשים בצד!

לכן, חשוב לאכול מזונות שאינם מעודדים הפרשת אינסולין לדם באופן חד, כלומר, שלא גורמים להרבה סוכר להגיע למערכת האיכול תוך זמן קצר. וזה מביא אותנו למושג נוסף – האינדקס הגליקמי. כדי להבין טוב יותר את המילים האלה: אינדקס הוא מדד – משהו שמצביע על משהו אחר, בעוד שהמילה גליקמי קשורה למילה גלוקוז – זהו חומר שסוכר מתפרק לתוכו מתוך המזון שאת אוכלת. בגלוקוז הגוף משתמש בתור מקור לאנרגיה אוכל בעזרת אינסולין. לסיכום – אינדקס גליקמי הינו מדד שמצביע על כמות סוכר שעלולה להיכנס למערכת האיכול כתוצאה מאכילת מזון זה או אחר.

כמובן שדי קשה למדוד במדויק את המדדים האלה וישנם כמה מדדים נלווים כדי לקרב את כל העניין לרמה מעשית ושימושית. הנה כמה מהטבלאות של אינדקס גליקמי של מזונות שונים בתוכם פירות:

1. מאמר מתוך האתר EatWell.co.il
2. מאמר מתוך האתר TenSport.org.il
3. מאמר מהאתר NrgLife.co.il

פירות משמינים פחות ופירות משמינים יותר

את בטח כבר ניחשת שעליך לאכול פירות עם מדד גליקמי כמה שיותר נמוך. עדיף עם מדד פחות מ- 35 אך כאלה יש מעט מאוד! רוב הפירות בהגדרה מכילים הרבה סוכר. מי שעשה את הדיאטה של דר' סימאונס כבר יודעת שהרופא הקפדן בחר 4 פירות בלבד שהם גורמים להפרשה הקטנה ביותר האינסולין ולכן לא מפריעים לשריפת שומנים. הנה הם: תפוח לא מתוק מדי, תות שדה, אשכולית צהובה ותפוז. וגם אלה, כמובן, מותרים בכמויות מעטות ליום בלבד.

בואי לעיין בטבלה הפירות המומלצים והאסורים בהמשך המאמר באתר שלי כאן...

יש לך עוד שאלות?
תוכלי לשאול אותן בפורום שאלות ותשובות שלי כאן.
את רוצה להוריד 8-12 ק"ג עוד לפני אוגוסט?
תבצעי את ההזמנה שלך כאן.
יש לך שאלות ואת רוצה לקבל מענה אנושי מקצועי ואכפתי?
תתקשרי: 072-2411509

בברכה רבה, בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת ותומכת
דיאטת דר' סימאונס המקורית
DietatSimeons.co.il
Facebook.com/DietatSimeons