נושא: גרסיניה קמבוג'יה - חוות דעת מדעית לגבי ירידה במשקל

שלום לך!

האם גם את נמנית עם הנשים שחולמות על כדורי פלא שמדכאים תיאבון ושורפים שומן מבלי שצריך לעשות דיאטה קפדנית? מה שבטוח, גם אני הייתי חולמת למצוא כאלה. אחד הנושאים החמים בשוק העולמי בשנים האחרונות הוא גרסיניה קמבוג'יה - פרי טרופי דמוי דלעת שמקורו באינדונזיה. הוא משמש ברבים מהמאכלים האסייתיים המסורתיים ולהכנת תרופות להסדרת פעילות המעיים ומערכת העיכול ברפואה המסורתית.

אנשים אומרים שסגולתו לחסום יכולת הגוף לייצר שומן, שהוא בולם תיאבון, ושגם יכול לעזור לשמור על רמות סוכר בדם ורמות כולסטרול תחת שליטה. תוכלי למצוא אותו בצורה טהורה בבקבוקים על מדפים בחנויות, כמו גם מעורב עם מרכיבים אחרים במוצרי דיאטה שונים.

השאלה הגדולה היא - האם הוא אכן עושה את העבודה?

חיפשתי מידע כתוב בשפה העברית ואז בשפה האנגלית ברשת. רוב התיאורים ניתנים על ידי משווקים שונים ולכן קשה לסמוך עליהם. חיפשתי דעה יותר אובייקטיבית ומצאתי את האתר המעניין הבא שנראה שהוא מסכם את הממצאים שגם ראיתי באתרים מובילים באנגלית שהם לא בבעלות של משווק זה או אחר. הקטע הבא מדבר על המרכיב הפעיל בפרי שנמצא שהוא אחראי על הסגולות המצופות לעיל:

חומצה הידרוקסיציטרית ‭(HCA) ‬

החומצה ההידרוקסיציטרית ‭(HCA)‬ מצויה בריכוז גבוה בקליפת הגרסיניה קמבוג'יה, פרי טרופי דמוי דלעת שמקורו באינדונזיה. הוא משמש ברבים מהמאכלים האסייתיים המסורתיים ולהכנת תרופות להסדרת פעילות המעיים ומערכת העיכול ברפואה המסורתית.

מה טוענים המשווקים: ריכוז גבוה (מעל ‭(50%‬ של HCA מסייע לדיכוי תחושת הרעב, להקטנת התשוקה למתוק, לשריפת השומן בגוף ולשיפור פרופיל השומנים (‭- LDL-הפחתתה‬ הכולסטרול ה"רע" ועלייה ברמות ‭- HDL-ה‬ הכולסטרול ה"טוב‭.("‬

מה אומרים המחקרים: כמה מחקרים בעכברים הצביעו על כך ‭HCA-שה‬ יכול לעכב אנזים המייצר שומן שנקרא ציטראט ליאז, וכך מקשה על הגוף לייצר שומן מפחמימות וגם להעלות את רמות הסרוטונין, הורמון הקשור בבקרה של תחושת הרעב-שובע, עלייה שתיאורטית עשויה להפחית תיאבון ואת התשוקה למתוקים. כמו כן, שורה של מחקרים הראתה שמתן HCA לעכברים מוביל לירידה משמעותית במשקל.

אבל מה שעובד על עכברים לא תמיד עובד על בני אדם. השורה התחתונה של סקירה שפורסמה ‭2012-ב‬ בכתב העת Critical Reviews‬‭in Food Science and Nutrition הייתה שהעדויות התומכות ביעילות התוסף בבני אדם עדיין מעטות. חלק מממצאי המחקרים בבני אדם הצביעו על ירידה קטנה במשקל, בעוד שאחרים לא הראו שום השפעה. יתרה מכך, רוב המחקרים בנבדקים אנושיים כללו מדגמים קטנים והיו קצרי טווח.

האם התוסף בטוח: נראה כי התוסף בטוח ונטילתו אינה כרוכה בתופעות לוואי משמעותיות או סיכונים.

http://xnet.ynet.co.il/health/articles/0,14713,L-3106984,00.html

המסקנות וההמלצות שלי

אני היום ממליצה לחלק בבירור את המאמצים שלך לשני חלקים: ירידה במשקל ושמירה על המשקל.

לגבי ירידה במשקל עוד לא ראיתי ואני בספק שאמצא משהו יותר יעיל או בריא מאשר דיאטת דר' סימאונס שבמהלכה את ממיסה בקצב של 500 גרם ביום בממוצע שומן "רע" בלבד בוודאות מלאה, בתנאי שאת ממלאת את ההוראות שתמצאי אותם במדריך המעשי ובהמלצות של תומך מקצועי.

אך כאשר מגיעים לתחום של שמירה על המשקל, אני בהחלט פתוחה למחקרים שונים שמטרתם לסייע:
* להקטין את הרצון לאכול מבלי להיות רעבה, כגון אכילה רגשית או מתוך רעב כתוצאה מנפילת סוכר.
* לזרז קצב חילוף החומרים בגוף כדי שיהיה יותר קל לאכול מבלי לספור כל קלוריה וקלוריה.
* למנוע הפיכת מזון לסוכר ואז לשומן על ידי מרכיבים חכמים שונים.
* לשפר את מנגנוני חילוף החומרים האחראים על שמירה על אחוזי שומן תקינים.

וכל זה תוך שימוש במרכיבים טבעיים חכמים בלבד כדי לשמור על בריאותנו לאורך שנים.

זו גם הסיבה למה התעניינתי בגרסיניה קמבוג'ה ולכן גם ברור לי שהמרכיב הזה יכול להיות יעילה ברמה מסוימת כדי לשמור על המשקל שתשיגי כתוצאה מתהליך ההרזיה של דר' סימאונס לאורך זמן ושנים.

בואי גם את להעיף 8 עד 15 ק"ג של שומן מיותר תוך 3 עד 6 שבועות בלבד ואז ללמוד לשמור על המשקל והגוף החדש לאורך שנים! רק אצלי תמצאי גלובולים מתוקים בטוחים עם פעולת שחרור גישה לשומנים "רעים", מדריך מעשי עם כל המידע החיוני והחשוב, פורום תמיכה עשיר, יומן מעקב אינטראקטיבי ואפשרות לשאול שאלות אישיות במהלך הדיאטה.

להזמנת הערכה, נא לעבור לדף ההזמנות:
https://www.dietatsimeons.co.il/order-package
או להתקשר לטלפון 072-2411509

בברכת בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת בכירה
דיאטת דר' סימאונס המקורית
DietatSimeons.co.il
Facebook.com/DietatSimeons